Wednesday 6 February 2013

Kisah Gas Hose yg Mahal Amat


Bismillah.


Alkisahnya pada awal bulan januari lepas ketika sibuk bergotong royong di rumah sewa kami kat seksyen 8, kami di datangi oleh seorang penjual gas hose. ala paip yg sambung tong gas ke dapur masak tu. kalau yg pakai dapur gas kat rumah mesti biasa tgk. aku rasa mungkin brader ni tengah buat lawatan dari rumah ke rumah sebab aku x nampak kereta or van parking kat depan. aku ingat dia nak servis gas so aku bagi dia masuk kebetulan sebelum dia datang tu gas hose kat dapur baru tercabut. besi penyambung hose tu dah longgar. *risau* walaupun dapur kat rumah seksyen 8 tu jarang2 berasap, tp tak boleh di pandang enteng sebab MALANG TAK BERBAU. sekarang banyak kes gas meletup. hoihhhh!! risauuu cik jahhh!!

8 Ogos 2012 ARAU- Gempar bunyi letupan kuat mengakibatkan sebuah rumah di Pauh musnah akibat kebocoran gas memasak. Balai Bomba Dan Penyelamat Arau menerima panggilan jam 1720 petang bersama 3 jentera dengan kekuatan anggota seramai 7 orang bergegas ketempat kejadian. Ketika pihak Bomba tiba didapati sebuah rumah hampir musnah akibat kebocoran gas memasak.

Turut mengalami kesan letupan rumah jiran mangsa juga mengalami kerosakan akibat letupan yang kuat. Menurut suami mangsa hanya isteri beliau yang mengalami kecederaan dan di hantar ke Hospital Tuanku Fauziah untuk menerima rawatan.  Punca sebenar dan anggaran kerugian masih dalam siasatan. - Info dari  Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Perlis

sumber mforum4.cari.com.my 
gambar hiasan. Nauzubillah minta kita dijauhkan dari bencana ini.

Setelah di periksa memang penyambung gas hose tu ke dapur masak longgar. longgar sebab hose tu plastik, so bila masak banyak kali hose plastik tu makin lama makin mengembang. dan kalau berlaku kebocoran, gas akan keluar direct dan ini sgt BERBAHAYA!!! lagi berbahaya jika tong gas itu berada dalam cabinet dapur. macam kat rumah aku tinggal skrang. tong gas betul2 bawah dapur masak. so kalau bocor, susah nak detect sebab tertutup dgn pintu cabinet.


 gas hose n kepala gas hose yg biasa kita tengok dan yg ada kat rumah aku


Penyelesaiannya kepada masalah hose gas longgar td adalah dgn menukar kepada hose gas yg lebih selamat seperti disarankan oleh brader tersebut.


UGS SAFETY GAS HOSE

-build in safety valve

-high temperature resistance

-automatic cut off when leakage

-synthetic on nitrile rubber mixed fire retarden

RM 79 (west Malaysia)

1 Year warranty & service for life time


RM 79 utk hose gas!!!! boleh tahan jugak! aku bukan la orang kaya tapi bagi aku bila sesuatu itu melibatkan nyawa kita, nyawa org tersayang tiada kompromi! nasib baik RM 79, bukan RM 790. kalau tak kopak jugak!

tu baru cerita rumah seksyen 8. rumah aku tinggal sekarang ni pun dlm zon berbahaya jugak sebab dapur aku mmg selalu berasap. nak kata masak setiap hari tu tidak, tapi almost setiap hari jugak aku masak. Nik Mariam Junior la katakan. heheheh. Jadi kalau something wrong dgn gas atau hose dlm cabinet tu, aku lah yg jd mangsanya!



......Better Paranoid than Death
Dipendekkan cerita aku pun tukar gas hose dgn kepala hse tu sekali. and it cost me about RM280!!!!
phewwwhhh!! berpeluh jugak nak keluar banyak tu utk si gas hose & kepalanya saja. but again, when it comes to your safety and your life NO COMPROMY! 

aku bukan nak promote barang gas kat sini, tp hanya nak berkongsi. sebab kalau kita boleh mengubah sesuatu yg buruk dari terjadi mengapa tak nak ubah? mengapa perlu berkira dgn nyawa sendiri? kita penat2 cari duit siang malam utk siapa? untuk diri kita dan keluarga jugak kan? kalau ada sesuatu yg boleh membawa kebaikan kepada mereka, kenapa mesti berkira?


Aku boleh relate kisah ni dgn kerja aku sekarang. sebab aku jumpa ramaaiiiii sgt org yg berkira dengan kesihatan mereka. ramai yg dah tahu kebaikan Herbalife tapi apa yg menyekat mereka? alasan paling popular adalah..

HERBALIFE MAHAL


Herbalife memang mahal, saya tak kata murah.. walaupun hakikatnya adalah..


Good things are not cheap, Cheap things are not good.

betul la Herbalife mahal, tidak di nafikan. sebab aku dulu berkira2 nak beli Herbalife. tapi yg ramai org tak tak tahu Herbalife ada diskaun! 


25%

35%

42%

50%

Kalau nak makan murah, ada sampai 50% diskaun! so tak da la mahal pun Herbalife. Kalau sakit masuk Hospital agak2 boleh ke dapat diskaun macam ni? Operation jantung lagi mahal. Ada kawan aku pegi hospital buang ketumbuhan kecik kat belakang leher kena caj sampai RM 10,000! Kalau rasa nak sihat tu mahal, cuba sakit. Konpem lagi mahal! Kalau rasa jimat tak makan Herbalife skrg, adakah kemungkinan boleh jadi lagi kurus di masa depan? macam aku dlu..seorang yg suka makan. makan sesuka hati. if i can afford it, i can eat it. -.-



then aku decide utk kawen. dan aku tak mahu jadi pengantin gemuk!! no wayyy!!! 

takut cameraman tertukar,
 mana satu pengantin  mana satu mak pengantin..
decision made, action has to be taken! Last choice is to take the Expensive Herbalife Product to lose weight. 

and i never regret the decision i made 2years ago. Herbalife Changed my life!!

# Disclaimer: Result are not typical, individual result may varies.
not only it changed my life, but many people around me too. ramai kawan2 dan ahlli keluarga yg dah trun berat dgn Herbalife. ada yg dh turun dekat 20kg. yg dari kecik tak pernah kecik, lepas makan Herbalife baru kecik. hehe..Alhamdulillah we found Herbalife. these people are not rich, most of them are average income people who earn between RM 1000-2000 a month. but they concern about their health. for them Health is the real Wealth.


Take care of your body, 
 it is the only place you can live in.



Get your Healthy Breakfast Now, Ask me how!!
017-9772700

5 comments:

  1. Sbnrnya mmg berbaloi bli hose ngan kpala gas tu...sy sblm ni gna yg mahal tu la..gas jimat smpai 5 bln...skrng x thu nk bli kat mna hose ngan kpala gas tu...

    ReplyDelete
  2. Biar betik kepala gas jadi RM220? Saya baru pasang hos yang sama, sekali dengan kepala gas baru RM50. Tu pon dah kira mahal RM30 dari harga hos dengan kepala hos biasa.

    ReplyDelete