Wednesday 28 November 2012

RESEPI SHAKE LOSE WEIGHT PROGRAM


Bismillah.

HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY???



Dah minum shake harini? tambah ape? macam mana rasa? 

ni adalah soklan yg aku selalu tanya kat customer yg baru mula program. sebab aku sgt mementingkan rasa Shake. Oleh kerana dah terbiasa makan benda2 sedap, tekak aku tak boleh terima kalau benda tu tak sedap.hihihii.. So aku sgt mementingkan KESEDAPAN rasa shake aku.  Macam2 aku campur nak bagi shake tu rasa sedap dan tak bosan nak minum hari2. kalau tgk sideline aku bancuh shake dgn air kosong je aku dah buat muka dah. eeee sedap ke? tak tawar ke? Sebab aku suka tambah macam2, aku ajar customer aku benda yg sama. huhuhu.

Serius leceh sebenarnya bila nak kena campur macam2 ni, cost lagi satu. nak kena beli soya la, yogurt drink la, susu lowfat la, macam2. bila stok perasa tambahan ni habis, aku tak minum shake. sebab takut x sedap.Serius dulu sgt bergantung pada perisa tambahan ni.  Tapi sekarang Alhamdulillah tambah air sejuk pun dah rasa sedap giler dah! Senang, cepat, jimat dan paling penting LESS CALORIE.

Panjang pulak mukaddimah, resepi tak bagi2 pun lagi. Okay sabar sabar. tak habis cerita lagi...excited mak jah! hikhikhik..Untuk org yg tak boleh terima rasa shake dgn air kosong je boleh la tambah dgn air soya, susu lowfat, yogurt LOW FAT, yogurt LOW FAT, asalkan sukatan tak melebihi 100ml. just nak bagi rasa manis sikit je, jgn jgn bantai 400ml semua susu. macam mana nak kurus! kalau dalam program gain weight. boleh di maafkan. LOSE WEIGHT program tak boleh ye. harap maklum. lagi satu nak pesan, kalau nk beli perasa tambahan tu, tengok dulu berapa kalori (kcal) utk 100ml. kalau kurang dari 50kcal tu okay la.

cara nak kira kalorie shake,

2 scoop bukit F1 coklat   = 89kcal
100ml lowfat milk            = 50 kcal
300ml air sejuk                = 0kcal
TOTAL                            = 139kcal

Bukit = Heaping



Sebelum nak masak kena ada bahan2 kan? sama jugak dgn nak buat shake ni. bahan utama WAJIB ADA adalah ,




F1 HERBALIFE 


Mesti kena ada F1, kalau tak ada kena beli takboleh ganti dgn Milo ok! kalau boleh semua 5 perisa kena ada. senang pelbagaikan resepi. Cappucino, coklat, vanilla, strawberry, tropical fruit

F1 kat Malaysia ada 5 perisa je kat dapur aku ade 7 perisa. termasuk Cookies & cream dari Macau dan Wildberry dr Indonesia. Setiap hari minum perisa berbeza. Best ooo!!!


Fakta yg anda perlu tahu tentang Formula 1 HERBALIFE




RESEPI SHAKE LOSE WEIGHT PROGRAm


Orange Vanilla Shake

Bahan2 :
2 scoops F1 Vanilla (bukit)
100ml Marigol Peel Fresh Orange
300ml Air sejuk

 Cara2 :
Blend atau shake. suka hati korang ;)



Strawberry Chocolate Shake



Bahan2 :
1 scoop F1 strawberry (bukit)
1 scoop F1 coklat (bukit)
100ml Marigold lowfat Milk
300ml Air sejuk

 Cara2 :
Blend atau shake. suka hati korang ;)


Tropical Nestum Shake


Bahan2 :
2 scoops F1 Tropical Fruit (bukit)
1 Scoop Nestum Original
400ml Air sejuk
 1/2 Scoop Nestum utk hiasan

 Cara2 :
Blend atau shake. suka hati korang ;)


 Chocolate Cappucino Shake


Bahan2 :
1 scoops F1 Chocolate (bukit)
1 Scoop F1 Cappucino (bukit)
400ml Air sejuk

 Cara2 :
Blend atau shake. suka hati korang ;)


Betik Pisang Shake

Bahan2 : 
 5 kiub betik
4 scoop F1 tropical fruit
800ml air sejuk

Cara2:
Blend sampai lumat ;p




Fakta yg anda perlu tahu tentang Formula 1 HERBALIFE


 so



Cuba jangan tak cuba!!!



KAT DAPUR BELUM ADA F1 LAGI?
CONTACT SAYA 017-9772700

No comments:

Post a Comment