Friday 23 November 2012

Pengaruh Kawan

Bismillah.

kawan adalah orang yg kita kenal dan mempunyai hubungan emosi dgn kita. aku ada ramaiiiii kawan. Alhamdulillah! Bagi aku kawan adalah hadiah, kawan yg baik adalah anugerah.  skema tahap karangan sekolah menengah kan? hahaa.

sejak aku jadi distributor Herbalife ni ramai kawan aku yg tertarik dgn Herbalife. Yang paling aku suka bila kawan2 yg aku dah lama tak jumpa contact aku balik utk tanya pasal Herbalife. Ye la sekarang masing2 busy dgn hidup masing2 kan? tak ada masa nak jumpa melainkan terjumpa secara tak sengaja. selalunya kita akan jumpa kawan2 yg kerja satu tempat dgn kita aka ofis mate. kalau tak ada kenduri kawen, hari raya, hari kematian ke apa tak ada sebab nak reunion dgn kawan2 lama. betol atau betol?

Tapi yg menariknya bila aku kerja dgn Herbalife ni ramai kawan2 sekolah menengah, kawan2  matrik, kawan2 uitm yang contact aku untuk tanya pasal Herbalife. dah jadi mini reunion kat FB. best kan?

Kalau nak dikira, hampir 70% downline & customer aku adalah kawan aku. selebihnya baru la ahli keluarga, kawan arwah mama, jiran dan strangers.


Aku makan Herbalife sebab pengaruh kawan. tapi siapa? okay meh nak cerita..



jeng je jeng!!



Aku sendiri diperkenalkan kpd Herbalife oleh kawan aku, classmate masa kat Uitm dulu, Qurratul Ain Peter. Aku ambil masa yg agak lama utk menganalisa produk Herbalife, dari Ain tinggal kat Jordan sampai dia balik Malaysia aku masih menganalisa. 'Mahal' la katakan! Habis semua entri pasal Herbalife aku korek dari blog Ain ke blog adik dia Amalina Peter. Banyak gambar testimoni yg aku tgk, still tak puas hati jugak tu. walaupun masa tu aku ada sedikit keyakinan yg produk ni mmg berkesan, tapi aku langsung tak yakin dgn diri aku yg kuat makan ni.

produk bagus, memang berkesan. *tgk gambar testimoni sampai menjejeh air liur*

tapi aku tak leh control makan. *sambil kunyah fries mcD*

so mesti tak berkesan dgn aku. *sedut chatime..slurpp..slurp*


tapi apa yg buat hati aku terbuka utk beli Herbalife? Ain pujuk? TAK!! dari mula lagi aku yg cari Ain, bukan dia cari aku. Aku tanya harga, lepas tu diam. (ini sgt normal ok.) dalam tempoh aku diam bertapa tu Ain tak pernah msg atau persuade aku, walaupun masa tu aku dah tunjuk dgn Herbalife.betul2 dia bagi aku bertapa puas-puas. hahaaha.


Dalam masa bertapa ni, tiba2 aku teringat sorang kawan aku pernah bagitau yg kakak dia pernah makan Herbalife. TING!!!! testimony org yg dikenali! so ni mesti valid! bukan aku tak percaya dgn testimony dlm blog Ain tu tapi biasa la kan. SKEPTIKAL. *dush*

So aku pun tanya kawan aku tu,

 " kakak u makan Herbalife kan? kurus tak?"

kawan aku reply...

" I nampak dia kecik sikit"


TING!!! testimoni boleh dipercayai!!



lepas tu terus aku msg Ain kt FB,

" Ain akak nak beli Herbalife, set 2 minggu ye "  (yg ni paling murah. huhuhuh)


See!! tgk betapa hebatnya pengaruh testimony kakak kawan aku tu. terus aku beli Herbalife. mahal *tutup mata* nekad!

tapi korang perasan tak ayat kawan aku tadi?

dia tak cakap pun kakak dia dah kurus, dia tak cakap pun berapa kg kakak dia turun, dia hanya cakap,

*ulang suara*

"I nampak dia kecik sikit"   <------- ni jerrr!!!


Dialog pendek ni banyak mengubah hidup aku skrg. Serius!! dan yg kelakarnya kawan aku ni baru je start minum shake Herbalife. lama tak lama, dah setahun lebih aku makan Herbalife dia baru nak start. sebelum ni dia minum teamix je. dah bape tan teamix aku minum dia 50g pun tak habis2 sampai sekarang. hahaha. tapi tak kesah la, dia terbuka hati nak minum shake pun aku dah cukup happy dah! sebab aku tau she's in good hand now ;)



LOVE YOUR FRIENDS?
GIVE EM' A HEALTHY BREAKFAST?
ASK ME HOW!!
YATIE 017-9772700

No comments:

Post a Comment