Monday 9 July 2012

Meatball IKEA vs Shake HERBALIFE

Bismillah..

okay ni entry lama giler dok dalam draft tak post2. agak2 aku start tulis ni masa kebosanan kat hospital bulan 3 lepas. skrg dh bulan 7. hayooo dah 4 bulan!! berkarat dah entry ni. tp aku nak post jugak, tak elok membazir.ok sila baca dgn mood flash back..hihihiiii


Selepas berhari2 membaca blog Amalina Peter yg sangat2 Inspiring, finally I found the courage to update my blog yang sangat2 Boring ni. boring la kalau dah update pon setahun sekali kan.dush!!

Sejak Desember 2011, lepas mama masuk hospital sebab kanser ususnya menyerang kembali selepas  4 tahun. kupikirkan mama dah survived dari penyakit berbahaya tu.rupanya TIDAK!   2 bulan aku cuti jaga mama kat hospital. mulanya ingat nak berhenti tapi sayang sebab suka sangat keja kat IKEA. (imagine gembira pergi kerja even pada hari isnin). tapi bila masuk bulan ke3 aku ponteng kerja, (dah macam orang cuti bersalin) aku buat keputusan paling menyayat hati, iaitu QUIT MY JOB! MY FAVOURITE JOB.. HUwaaaaa!!! berdrama airmata la aku kat dalam ikea tu. dgn customer ramai sebab masa tu weekend..drama queen sgt kan!





Dapat batch ni masa Induction.jakun okay!! hahahaha


ni gambar ktorg masa hari raya puasa tahun lepas.keja masa raya, yeay! 



Okay serius sedih berhenti keja, bukan sebab gaji lumayan (nama pon hourly rated) tapi sebab keja tu best, serius aku suka sangat keja ni sampai aku tak kisah gaji yg tak setaraf dengan qualification Degree in ID bla bla aku tu.. aku suka buat kitchen planning (serius senang giler!) aku suka layan customer, jumpa macam2 jenis orang and paling best i learn how to be a good customer sebab kat luar Ikea aku pon customer.. lagi2 la aku ni suka shopping.. hehe.  suasana best (Ikea beb!), kawan2 best, makanan best, tak heran la meatball tu dah bosan dah makan.. murah la katakan.hihiii..

menu faveret aku masa kat ikea dulu:

 1. HOT DOG- cepat, selalu makan kalau tak masa nak makan. boleh makan dalam kereta, kadang2 tak sampai kereta dah habis. tak senonoh kan makan sambil berjalan. haiyooo cannot resist!


sila abaikan harga hotdog dlm Euro tu. ni je gambar yg aku jumpa.



 2. MEAT BALL - kalau haritu lauk tak best mmg ni je pilihan aku, tapi 5ketul je dah ckup kenyang dah.penah makan set 10 ketul sekali je seumur hidup, masa mula2 makan meat ball.jenuh nye nak habiskan.




3. DAIM CAKE - ni memang sgt irrestable!! tapi aku jarang makan sebab aku kena cari geng nak makan, x larat makan sorang sebab Manis!!! tapi kalau haritu hari malang aku, kalau ada masalah ngan customer servis memang aku boleh makan daim cake sorang2 tanpa rasa bersalah. aigoooo!!




so inilah hasilnya selepas setiap hari makan menu2 yg lazat itu...jeng je jeng!!


1


....................



2


....................




3



..................




TARAA!!!!!



haa comelkan? muka pun bulat macam meatball T_T

keja best, semua best, badan je tak best. walaupun xda org komen kegemukan aku, (korg mmg pandai jaga hati ) tapi aku sedar aku perlu lakukan sesuatu sebab masa tu tak lama lagi aku nk bertunang.alamak!!!. takkan nak tunjuk muka meatball ni kat bakal mak mertua, oh tidakkkkk!. masa ni baru la kelam kabut la aku cari ain nak beli Herbalife. mahal tapi tak ada pilihan dah, aku dah cuba banyak produk kurus yg murah satu pon tak jalan. so why i not try herbalife. So aku pun mula lah menukar sarapan pagi dan makan malam dgn nutrisi Herbalife. 


                                    


so selepas 3 minggu aku bejaya turun 2 kg, b4 hari pertunangan.. yeayyy!!




baru turun 2kg je masa ni tapi dah nampak beza kan?


testimoni aku, sekali lagi buat yg tak tahu,  aku turun 4kg dalam 2 bulan, total lose 6kg. dari 64kg ke 58 kg. Alhamdulillah dah dapat berat ideal. Bila dah kurus ni aku pun share dgn kawan2, dan tolong mereka kurus jugak. ada ramai customer aku yg ambil Herbalife sebab nak kawen. setakat ni aku dah melahirkan 2 orang Herbalife Bride. serius mereka sgt cantik dan berseri2. panjang umur, rajin tangan aku share kisah Herbalife bride pulak.  

kalau korang ada masalah lebih kurang sama cam kami, nak kurus before tunang, nak kurus b4 kawen, boleh la cuba nutrisi Herbalife. ramai yg dah berjaya, ramai yg dah kurus, kalau mereka boleh buat kenapa  kita tak boleh.kita pun boleh buat jugak! ni je yg aku pegang dari dulu sampai sekarang. kalau aku tak decide utk makan herbalife dulu, mesti aku masih bulat macam meatball sampai skarang. so DECIDE NOW! how do you want to look, how do you want to feel. what size do you want to wear. 

DECIDE NOW! ITS YOUR BODY, TAKE CONTROL OF IT!



alkisahnya walopon aku pernah sedih, frust menonggeng tertongeng masa meninggalkan  IKEA dulu, tapi aku bersyukur bila Allah jumpakan aku dgn HERBALIFE. serius aku tak pernah terfikir akan buat kerja ni. kerjaya idaman aku adalah kerja yg aku suka buat, aku pandai buat, dan dapat gaji yg lumayan. bila dapat kerja di Ikea aku rasa aku dah jumpa kerjaya idaman aku. cuma part gaji lumayan tu je yg tak lepas, sobs..sobs..sobs... tak sangka aku jumpa kerjaya idaman aku dalam Herbalife. dan betullah setiap seSUATU itu pasti ada hikmahnya ;)




bye bye Meatball

                                               


 

LOSE WEIGHT NOW ASK ME HOW

CONTACT YATIE  017-9772700
I entertain serious customer only. 
Number display for business purposes only. ;)




3 comments:

  1. Hi. Herbalife product memang efektif dan i dah loss 13kg dlm masa 3 bulan.

    ReplyDelete
  2. wowww! hebatnye! tahniah wani!

    ReplyDelete
  3. macam mana nak dapat kerja kat IKEA ye? lepas apply kat website? ada tips to share? do u mind sharing? hehe. btw, congrats berat makin ideal! :)

    ReplyDelete